Reklama salonu kosmetycznego — od czego zacząć?

Otwarcie salonu kosmetycznego wiąże się z przygotowaniem całej akcji promocyjnej. Branża beauty przechodzi ostatnio boom, warto więc wyróżnić się wśród konkurencji. Sprawnie przeprowadzony marketing ściągnie do salonu nowych Klientów. Dzięki temu mamy szansę zaistnieć w branży. Aby tak się stało, należy zacząć od analizy konkurencji. Czy jest coś, czym możemy się wyróżnić? Niemałe znaczenie ma także ilość usług, które zaoferujemy potencjalnym Klientom. Im szersza oferta firmy, tym więcej potencjalnych odbiorców. Najważniejszym krokiem jest jednak stworzenie identyfikacji wizualnej. Logo będzie kojarzyło się z salonem. Dobrze więc poświęcić nieco czasu na stworzenie idealnego logo dla salonu kosmetycznego! Do tego oprawa wizualna wewnątrz lokalu oraz czytelne oznakowanie zewnętrzne. Lokal powinien być widoczny zarówno stacjonarnie, jak i w internecie. Dobrze wykonywane usługi same się obronią. Takie działania z pewnością przyniosą sukces.

Jak zrobić logo firmy kosmetycznej?

Zaprojektowanie loga to jeden z pierwszych kroków, jakie należy podjąć, otwierając firmę. Nie należy się spieszyć, dzięki temu mamy czas na poprawki. Starannie wykonane i przemyślane logo będzie z nami przez całą działalność. I nie tylko na lokalu, ale także na wizytówkach, papierze firmowym oraz w internecie. Logo firmy kosmetycznej można zaprojektować samodzielnie, używając darmowych programów do projektowania np. Canva. Jednak należy wziąć pod uwagę, że tego typu programy nie zawsze oferują projekt w wektorze. A tylko taki będzie możliwy do użytku na różnych materiałach reklamowych. Plik w formacie JPG nie nada się na banery, szyldy czy inne większe nośniki reklamowe. Warto więc powierzyć wykonanie logotypu profesjonalnemu grafikowi. A jeśli do tego będzie pracował w Agencji Reklamowej, możemy mieć pewność, że zaprojektowany logotyp nada się na reklamy.

Formy reklamy świetlnej dla salonu kosmetycznego

Im bardziej kompleksowa reklama salonu kosmetycznego, tym lepiej. Reklama usług w internecie to podstawa. Jednak nie mniej ważna jest reklama stacjonarna firmy. Ta opiera się głównie na oznakowaniu punktu. Można to zrobić w wieloraki sposób. Najbardziej popularne są szyldy i kasetony reklamowe. Kasetony reklamowe to nic innego jak prostokątne reklamy umieszczone nad wejściem do firmy. Mogą być podświetlone w całości lub tylko wybiórczo. Często spotykane są także litery 3D. Jest to droższa forma reklamy, jednak bardziej efektowna. Niektóre agencje reklamowe oferują branży beauty reklamę złotą, czy migoczącą. To także ciekawy sposób na wyróżnienie się. Dodatkowe podświetlenie reklamy sprawi, że będzie widoczna także po zmroku. Jest to szczególnie ważne w deszczowe czy zimowe dni. Dobrze widoczny salon to sama w sobie reklama i sposób na ściągnięcie większej ilości Klientów.

Reklama salonu kosmetycznego w internecie

Dostęp do technologii sprawił, że wielu Klientów szuka salonów kosmetycznych w internecie. Najpopularniejsza wyszukiwarka Google oferuje możliwość reklamowania się (tzw. google ads) na górze w wynikach wyszukiwania. To dobra opcja dla tych, którzy nie prowadzą działań SEO. Jednak kosztowna. Pozycjonowanie stron w google można spróbować robić samodzielnie lub powierzyć je freelancerom, lub agencjom. Marketing w internecie powinien obejmować także działania w social mediach. Utworzenie fanpage’a na facebooku, czy profilu na Instagramie będzie owocować. Facebook również oferuje możliwość reklamowania się (tzw. facebook ads). Branża beauty wymaga umieszczania co jakiś czas postów prezentujących wykonywane usługi. To dobry sposób na marketing! Klientki widzą, czego mogą się spodziewać. Warto więc zadbać o dobre zdjęcia. Facebook oferuje także opcję zaproszenia znajomych do obserwowania strony. To dobry początek na zdobycie obserwujących. Strony w internecie powinny zawierać listę oferowanych usług oraz dane firmy i jej lokalizację. Warto też założyć wizytówkę Google dla salonu kosmetycznego. Jej pozycjonowanie i regularne działania z pewnością przyniesie korzyści w postaci nowych Klientów. Facebook i Google to pierwszy krok do reklamowania się w internecie.

Co powinno znajdować się na reklamie salonu kosmetycznego?

Reklama salonu kosmetycznego powinna być estetyczna i zachęcająca. W zależności od nośnika reklamowego zawartość będzie się różnić. Na kaseton reklamowy wystarczy sama nazwa i logo. Na większym szyldzie można umieścić też listę oferowanych usług. W tym celu sprawdzi się także baner reklamowy. Nazwę salonu kosmetycznego dobrze jest wyróżnić np. podświetleniem. Można także umieścić zdjęcia lub grafiki, jednak należy zadbać o to aby nie były przytłaczające. Klientów, do skorzystania z usług, zachęci schludna reklama. Źle dobrane kolory, wyblaknięty nośnik czy nieczytelne czcionki mogą odstraszyć Klientów salonu kosmetycznego. W branży beauty rządzi estetyka, dlatego salony często decydują się na powierzenie projektu profesjonalistom. Studia reklamowe znają się na marketingu jak nikt inny. Pomogą dobrać odpowiednie działania, ale także zaprojektują każdy nośnik reklamowy. Logo salonu zaprojektowane w konkretnej agencji będzie mogło być użyte do innych projektów. Bez obaw, że wkradnie się pikseloza lub zamazana grafika.

Reklama salonu kosmetycznego prosto od producenta — sposób na tanią reklamę

Wszelkie działania marketingowe można zlecić do odpowiedniej firmy. Korzystanie z usług agencji reklamowej często zapewnia kompleksową reklamę. Pozycjonowanie google, facebook ads czy marketing w internecie to tematy, które dobra agencja ogarnie za Ciebie! Właściciel salonu kosmetycznego ma wówczas więcej czasu, dzięki czemu może skupić się na zadowoleniu klientów. Agencje Reklamowe oferują branży beauty także ulotki, wizytówki i karty stałego klienta. Takie wydruki z pewnością wspomogą marketing. Dzięki kartom stałego Klienta można zachęcić odbiorców klientów do powrotu i ponownego skorzystania z usług salonu. Zdobycie i zatrzymanie Klientów to jeden z elementów sukcesu. W agencji reklamowej wszystkie działania robione są kompleksowo. Warto więc skorzystać z ich usług na marketing. Zdobycie nowych klientów będzie na wyciągnięcie ręki! I oby zostali na stałe!

4.9/5 - (28 votes)
Summary
Oklejanie pojazdów firmowych - sposób na reklamę mobilną
Article Name
Oklejanie pojazdów firmowych - sposób na reklamę mobilną
Author
Publisher Name
Studio Efekt
Publisher Logo