Niemalże na każdym kroku możemy trafić na reklamy identyfikujące firmy i lokale usługowe. Szczególnie przyciągają wzrok te, umieszczone tuż przy wejściu. Totemy reklamowe wiodą tutaj prym. Jednak możliwości reklamy zewnętrznej są nieograniczone! Możemy wybierać spośród kasetonów reklamowych, liter 3D, logotypów podświetlanych, a także przekazów stojących. To właśnie na tych ostatnich skupimy się dzisiaj.
Totem reklamowy, witacz a może inna reklama stojąca?
Podczas wyboru reklamy zewnętrznej dla naszego lokalu stajemy przed niełatwym wyborem. Rynek reklamowy jest nasycony różnego rodzaju nośnikami. Jak więc wyróżnić się na tle konkurencji? Zacząć już z daleka! Tutaj z pomocą przychodzi nam totem reklamowy. Ale co to właściwie jest? Totem reklamowy to nic innego jak wysoka reklama stojąca, najczęściej umieszczona na wysokim maszcie, widoczna z daleka. Może zawierać najważniejsze informacje o firmie, ale także stanowić prosty przekaz w formie podświetlanego logo. Totem umieszczony tuż obok siedziby firmy ułatwia Klientom znalezienie jej lokalizacji. Szczególnie w dużych miastach, gdzie konkurencja jest duża a odnalezienie właściwego adresu trudne. Pomocne mogą okazać się także witacze reklamowe, które witają Klientów już od ulicy. Witacze to także formy reklam zewnętrznych. Nie są jednak tak ogromne i mogą zawierać więcej informacji. Często możemy je spotkać także przy ulicy, wjeżdżając na teren innej gminy. Informują, ale także zdobią. Profesjonalnie wykonane witacze i totemy stanowią zaproszenie do odwiedzenia lokalu.
Totem reklamowy — jaki wybrać?
Wbrew pozorom to nie wysokość totemu jest najważniejsza. Choć warto zadbać o to, aby reklama była widoczna w strukturze miasta, to nie jest to główny wyznacznik skuteczności. Najważniejszy jest projekt. Im bardziej czytelny i prosty, tym lepiej. W przypadku eksponowania samego logotypu sprawa jest prosta. Jednak w przypadku napisów trzeba zadbać o spójność realizacji. Czcionki powinny być proste i czytelne także z daleka. Nie przesadzajmy także z ilością grafik, tak aby nie przytłoczyć szyldu. Tablice umieszczone na słupie reklamowym powinny być skierowane w najczęściej uczęszczaną stronę miasta. W przypadku tablic także mamy pole do popisu. Możemy bowiem wykonać produkt z tablicą jednostronną, dwustronną, ale także z szyldem skierowanym w 3 lub nawet 4 strony miasta! Jeśli do tego dodamy podświetlenie mamy już reklamę idealną!
Witacz — sposób na powitanie odwiedzających
Pionowy znak umieszczony przy drodze mijany podczas wjeżdżania do danej miejscowości to witacz reklamowy. Włodarze miast i wsi dbają o to, aby każdy odwiedzający zapamiętał ich miejscowość. Stąd nierzadko umieszczane witacze mają ciekawą formę i wygląd. Nie rzadko są także podświetlane, a więc widoczne po zmroku. Dobrze przygotowane plansze reklamowe nie są przepełnione informacjami. Prosta forma oraz czytelność informacji to ich główna zaleta. Warto więc powierzyć zaprojektowanie tej formy reklamy profesjonalistom. Umieszczenie herbu miejscowości czy głównych atrakcji turystycznych to także świetny pomysł! Ważne jest także zamocowanie konstrukcji. Często bowiem witacze narażone są na nadmierne działanie wiatru. Solidna konstrukcja zapobiegnie katastrofie.
Reklama stojąca od projektu po montaż
Zastanawiasz się nad reklamą? Która będzie odpowiednia? Lepiej wybrać totem czy witacz? A może pylon reklamowy? Wszystko zależy tak naprawdę od tego, na jakim zasięgu reklamy Ci zależy. Baner na wysokim maszcie będzie miał największy zasięg. Im wyższa konstrukcja, tym lepiej! Szyld umieszczony na betonowym palu może być widziany nawet z kilka kilometrów! Jednak zasięg to nie wszystko. Na korzyść niższych reklam przemawia ich umiejscowienie. To one bowiem powinny znaleźć się na trasie i witać przejeżdżających. Nie muszą być widoczne z bardzo daleka aby spełnić swoje zadanie. Za to zawarte na nich informacje, o ile będą czytelne, pozostaną zapamiętane. Można szaleć z kolorystyką, grafikami czy czcionkami. Wszystko oczywiście w granicach dobrego smaku i stylu.
Jak zaprojektować skuteczny totem/ witacz reklamowy?
Znamy już podstawowe nazewnictwo. Zagadką pozostaje jednak, jak stworzyć skuteczny nośnik reklamowy? Wbrew pozorom, nie jest to trudne zadanie. Jeśli mamy do dyspozycji grafika z projektem nie powinno być problemu. Najważniejsza kwestia to ekspozycja reklamy dla potencjalnych Klientów. Trzeba pamiętać, że ekspozycja wyżej wymienionych reklam jest krótka. Dlatego, tak ważne jest aby przekaz był jasny. To jakich użyjemy tekstów, ma ogromny wpływ na odbiór całości. Krótkie i chwytliwe hasła, zapadające w pamięć to sposób na sukces. Do tego wyraźne grafiki i zdjęcia i mamy już reklamę niemalże idealną. Kolorystyka tła oraz napisów powinna współgrać ze sobą, oraz z eksponować produkty, które oferujemy. Warto powierzyć projektowanie graficzne profesjonalistom. Agencje reklamowe wykonujące reklamy zewnętrzne często oferują także usługi graficzne. Jest to o tyle dobra opcja, że projekt będzie już wykonany pod wytyczne producenta. Taka opcja może okazać się najkorzystniejsza. Szczególnie dlatego, że producenci reklam często oferują projektowanie graficzne gratis!
Dobrze zaprojektowana reklam będzie ściągać Klientów z ulicy, a przy tym zarabiać! Zobacz ofertę: