Pylon reklamowy to podłużna reklama stojąca, często podświetlana modułami led. Pylony reklamowe najczęściej znajdują się przed siedzibą firmy. Zapraszają Klientów do odwiedzenia placówki oraz informują o oferowanych usługach. Spotykamy wiele rodzajów tej formy reklamy. Zazwyczaj spotyka się prostokątne pylony, jednak nie jest to norma. Tablica może mieć różnoraką formę i wysokość. Wszystko zależy od tego, co chcemy pokazać. Umieszczenie logo oraz nazwy firmy to podstawa. Warto także zawrzeć informacje o oferowanych usługach. Część elementów może być wypukła, część podświetlona. Tak naprawdę pomysłów może być wiele. Ważne jednak jest to, aby nośnik reklamowy był czytelny i nienachalny. Pylon reklamowy często występuje jako witacz. Ustawiony przy wjeździe do firmy, wita Klientów już od bramy. Warto więc zadbać o to, aby litery były czytelne. Często bowiem Klienci będą je oglądać z samochodu i czas ekspozycji pylonu reklamowego będzie krótki.
Czy na pylon reklamowy potrzebne jest pozwolenie na budowę?
Wybierając miejsce na pylon reklamowy, powinniśmy upewnić się, czy będzie na niego potrzebne pozwolenie na budowę. W prawie budowlanym istnieje zapis, że urządzenia reklamowe stale związane z gruntem wymają pozwolenia na budowę. Należy jednak wziąć pod uwagę miejsce montażu. Niedopuszczalne jest lokalizowanie reklam w pasie drogowym znajdującym się poza obszarami zabudowanymi. Tak więc pylon reklamowy nie może być zainstalowany w pasie drogowym. Bez względu na to, czy będzie podświetlany, czy nie. Chodzi oczywiście o bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Sposób montażu także ma znaczenie. Warto więc zasięgnąć porady specjalistów w tym zakresie. Nie każda bowiem reklama będzie wymagać pozwolenia na budowę. Niekiedy wystarczy samo zgłoszenie prac do odpowiednich instytucji. Nie ma więc jednoznacznej odpowiedzi w tej kwestii.
Rodzaje pylonów reklamowych
Pylony przyjmują różne formy. Każdy producent oferuje różne produkty. Niezmienne jednak pozostaje to, że pylon reklamowy montuję się na ziemi. Głównym elementem wyróżniającym jest wysokość. Pylon stojący przed siedzibą firmy może mieć inną wysokość niż ten stojący przy drodze. Pylon może być także podświetlany lub nie. Często jest to podświetlenie LED, które oświetla pylon, nie pobierając dużo energii. Jego kształt także zależy od upodobań.
Pylony, totemy i witacze reklamowe
Szukając odpowiedniego produktu reklamowego, możemy natrafić na wiele określeń. Witacz, totem i pylon to najczęściej spotykane nazwy stojącej reklamy. Czym się więc różnią? Witacz to reklama stojąca używana głównie do witania kierowców w danej gminie czy mieście. Takie reklamy mają na celu poinformować przejeżdżających, gdzie się znajdują. Eksponują logo gminy czy miasta. Często pokazują także, co warto odwiedzić. Taki witacz to absolutny must have w każdej gminie. Totem reklamowy wygląda nieco inaczej. Jest to wysoki betonowy słup, który wieńczą tablice reklamowe. Totem może eksponować logo, litery lub grafiki. Jest to reklama widoczna z bardzo daleka, spełni więc funkcję identyfikacyjną. Jego wysokość sprawia, że tablice wskazują lokalizację reklamowanego produktu z kilkuset metrów! Firmy często korzystają z tego rozwiązania, szczególnie w dużych miastach. Producent totemu z pewnością pomoże w doborze liter tak, aby były widoczne. Pylon reklamowy nie jest tak duży więc pełni funkcję bardziej informacyjną o mniejszym zasięgu.
Identyfikacja wizualna dla firm
Na rynku reklamowym spotykamy także inne formy reklam. Możemy podzielić je na podświetlane i bez podświetlenia. Podświetlane to głównie litery 3D led, ale także kasetony reklamowe, czyli banery świecące. Takie reklamy posiadają oświetlenie LED. Zapewnia ono widoczność nośnika reklamowego także po zmroku. Kasetony mogą przybrać różne formy. Producenci prześcigają się w oferowaniu swoim Klientom niebanalnych produktów. Taki baner może ściągnąć Klientów z ulicy. Niezależnie od tego, czy wybierzemy kaseton z dibondu, czy w ramie aluminiowej, możemy mieć pewność, że będzie budował identyfikację wizualną.
Zapraszamy bezpośrednio do producenta pylonów. Studio Efekt oferuje także pozostałe formy reklamy zewnętrznej jak kasetony led, czy litery 3D.