Jak skutecznie odświeżyć wizerunek firmy? Przeprowadzić długofalową, dobrze przygotowaną kampanię marketingową!

W wielu firmach zdarzają się takie sytuacje, kiedy działania reklamowe nie przynoszą zadowalających efektów. Najczęstszymi przyczynami takiego stanu rzeczy są rozbieżności w przekazie oraz totalne zamieszanie w głowach odbiorców. Wtedy warto wprowadzić zasadnicze zmiany do strategii promocyjnej. Wystawione na widoku tablice reklamowe oraz pozostałe nośniki treści muszą ze sobą dobrze współgrać. Brak spójności w komunikacji marketingowej może kompletnie zdezorientować odbiorców, a w konsekwencji zburzyć wszystko to, co udało się wcześniej zbudować.

Zmieniając logo należy zatroszczyć się o jego odpowiednie wyeksponowanie w przestrzeni publicznej

Skuteczna zmiana wyobrażenia na temat marki wymaga umiejętnego dotarcia do świadomości odbiorców. Wobec tego nie obejdzie się bez szeroko zakrojonej, rozłożonej w czasie akcji informacyjno-marketingowej. Niewątpliwie tablice reklamowe będą jednym z najważniejszych elementów nowej kampanii promocyjnej. Są stosunkowo tanie, co pozwala umieścić je w wielu często odwiedzanych miejscach – od dróg wyjazdowych z miasta po centra handlowe. Nasi fachowcy z agencji reklamowej przedstawią ci dokładnie rozpisany plan akcji marketingowych oraz wstępnych projektów, które spełnią Twoje wytyczne. Obojętnie, czy planujesz jedynie delikatną korektę kursu, czy całkowity rebranding. Przy okazji udzielą kilku praktycznych porad i podzielą się swoimi doświadczeniami, które pomogą Ci lepiej zrozumieć, jak skomplikowanym procesem jest odświeżanie wizerunku.

Zanim odbiorcy zaakceptują unowocześniony design może minąć sporo czasu

Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka – dlatego wszelkie zmiany na początkowym etapie spotykają się raczej z mało entuzjastycznymi, chłodnymi reakcjami. Dotyczy to również stałych klientów, którzy często nie wyobrażają sobie swojej ulubionej marki ubranej w nieco inne szaty. W zetknięciu z miażdżącą krytyką nowej identyfikacji wizualnej firmy można przyjąć dwie zasadnicze postawy: konsekwentnie realizować opracowane założenia, albo z podkulonym ogonem wrócić do zarzuconych rozwiązań. W studio Reklama Efekt zazwyczaj radzimy naszym Klientom, aby nie zniechęcali się pierwszymi, w spodziewanej większości negatywnymi głosami. W marketingu długofalowe strategie zwykle przynoszą lepsze rezultaty niż wywracanie całej koncepcji do góry nogami pod wpływem nagłego impulsu. Co nie znaczy, że trzeba ślepo trzymać się pierwotnych założeń – doświadczeni specjaliści od reklamy wiedzą, kiedy warto mocno eksponować zaprojektowane tablice reklamowe, a w którym momencie lepiej będzie dokonać pewnych korekt.

5/5 - (5 votes)